Waar haal ik goede oordoppen tegen hard geluid?

Mijn buren zijn met hun verbouwing begonnen die zo'n 4 maanden gaat duren. De bouwvakkers. beginnen om 8 uur. Ik werk nachtdiensten en kan pas om 6 uur naar bed. Waar kan ik hele goede (professionele) oordoppen krijgen om hier zo min mogelijk last van te hebben en toch nog een aardige nachtrust te hebben??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik werk ook nachtdiensten, en het lijkt me echt heel erg naar 4 van dat soort maanden.
Zou je niet in die tijd ergens anders kunnen slapen? ( dat zou mijn oplossing zijn.. )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heeft Schoonenberg diverse soorten gehoorbeschermers, op maat te maken. Je kunt kiezen uit bv "werken in een lawaaierige omgeving" of "voor motorrijders". Ongetwijfeld zal nachrust ook een belangrijke categorie zijn. De werking csn de geluidsdemping is gebaseerd op filtering van frequenties van geluid. Bv de motorrijder heeft last van geronk van de motor, dus die frequenties (toonhoogte) houden die doppen tegen.
Orkestmusici gebruiken ze ook, als ze bv voor de koperblazers in het orkest zitten. Hoop op goede nachtrust voor je!

Het beste antwoord

Herriestoppers bij de drogist. Hier heb ik zelf goede ervaringen mee. Zachte geluiden hoor je niet of nauwelijks en ze dempen harde geluiden heel goed.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ze zijn van een soort schuim gemaakt. Je rolt ze op of knijpt erin. Steekt ze in je oor. Vervolgens zetten ze weer uit en vormen zich naar je gehoorgang. Ze zitten heerlijk. Je voelt er niets van.
Ze kosten minder dan een tientje voor vijf paar en je kunt een paar herhaaldelijk gebruiken. Je kunt ze evt. ook wassen maar dan neemt de werking af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze werken prima!! Dankje voor je tip.

Andere antwoorden (3)

Dit kun je dan halen bij de audicien, bij bijv. Beterhoren en ook Hans Anders verkopen dergelijke oordoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de audicien, kosten ong. €25 maar je blijft nog wel iets van geluid horen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt ook gewone gehoorbeschermers kopen bij een doe het zelf zaak . dat lijkt op een koptelefoon maar ze werken perfect en het is goedloper dan de audicien.

Toegevoegd na 1 minuut:
misschien wel een beetje lastig voor s'nachts. bij de apotheek verkopen ze ook ear plugs.